Serwis informacyjny
Jak uczyć o energii jądrowej – ruszyła IV edycja szkoleń dla nauczycieli
Data dodania: wtorek, 24 listopada 2020, autor: gov.pl/polskiatom
21 listopada 2020 r. podczas inauguracji IV edycji ogólnopolskich szkoleń dla nauczycieli, dyrektor Departamentu Energii Jądrowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska Tomasz Nowacki podkreślił, że edukacja jest kluczowym czynnikiem dla wprowadzenia w Polsce energetyki jądrowej, która jest stabilnym i bezemisyjnym źródłem energii, odpowiadającym na współczesne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi.
W trakcie wystąpienia dyrektor przybliżył także uczestnikom założenia zaktualizowanego Programu polskiej energetyki jądrowej i wskazał na istotną rolę nauczycieli w przekazywaniu wiedzy o energii i energetyce jądrowej, we wzbudzaniu wśród uczniów zainteresowań tą dziedziną i kształtowaniu ich właściwych postaw w przyszłości.
Szkolenia „Jak uczyć o energii jądrowej” organizowane są przez Departament Energii Jądrowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska – w tym roku w formie zdalnej - we współpracy z Wydziałem Biologii i Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Ich celem jest poszerzenie wiedzy o energii i energetyce jądrowej oraz udoskonalenie warsztatu metodycznego nauczycieli, aby zajęcia z uczniami były prowadzone w innowacyjny i atrakcyjny sposób.
W ramach projektu przeszkolono już blisko 700 nauczycieli a każda edycja cieszy się dużym zainteresowaniem.
W tegorocznych szkoleniach on-line odbywających się w dniach 21 i 27-28 listopada oraz 4-5 i 11-12 grudnia br. weźmie w sumie udział 80 nauczycieli i doradców metodycznych ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całego kraju. Szkolenie jest skierowane do nauczycieli biologii, chemii, fizyki, geografii, przyrody i edukacji dla bezpieczeństwa.
Każdy uczestnik otrzyma urządzenie do samodzielnego badania poziomu promieniowania jonizującego wraz z aplikacją na smartfona, a także pakiety edukacyjne (tzw. edu-boxy), które zawierają m.in.: gry planszowe, puzzle, memo, przykładowe scenariusze lekcji, instrukcje zadań, karty pracy i kalendarz na rok szkolny 2020/2021. Dzięki tym pomocom nauczyciele będą mogli przeprowadzać eksperymenty oraz ćwiczenia modelujące i symulacyjne w klasie, a tym samym przybliżać uczniom zagadnienia związane z energią i energetyką jądrową.